Naam:
samthingaboutjohannesburg.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Mijn naam is Sammie Bouwmeester ik ben 21 jaar en vanaf 1 juli ga ik een half jaar in Zuid-Afrika Johannesburg studeren!

Over mijn reis

Officieel studeer ik aan de Vrije Universiteit van Amsterdam waar ik de studie Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie doe. Ik zit momenteel in mijn 2e jaar van de Bachelor opleiding en heb volgend jaar een half jaar profileringsruimte, waarin ik er voor heb gekozen om in Zuid-Afrika te gaan studeren.

Mijn studie daar zal zijn aan de Universiteit van Witwatersrand (Wits) in Johannesburg. Ik ga daar op de campus in het "International house" wonen, waar ik mijn eigen studiotje krijg. Aan Wits zal ik de volgende vakken gaan volgen:
-Anthropology of Medicine and Body (Antropologie)
-Political Anthropology: Secrecy and conspiracy theories (Antropologie)
-Performing power in Post Independent Africa (Afrikaanse Literatuur)
-Screen studies: storytelling across Media and Cultural Contexts (Kunsten)

De start datum van het semester is 16 juli.

Ik ga proberen de periode dat ik daar woon een blog bij te houden met de dingen die ik mee maak en die mij bezighouden. Dit zal variëren van persoonlijke dingen tot wat algemenere (waarschijnlijk) culturele en sociale zaken. Een mix dus tussen emoties, ervaringen en observaties.

Bezochte landen

Ik heb 13 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Griekenland, Italië, Japan, Mexico, Mongolië, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika.